söndag 5 april 2015

Med ögon känsliga för grönt

Den här påsken har det mest snöat. Så när solen kommer fram känns det direkt i ögonen...


Nu är den klar, koftan Signild


Mönster: Signild, Elisabeth Lavold från The Knitter nr 76, men finns troligtvis även på ravelry.
Garn: Léttlopi, 340 g, vårgrön.
Stickor: 4.5 och 5 rundsticka sant flätsticka.
Nu fattas bara 5 st knappar....


I fredags hamnade vi på Intersport i Kungens kurva, där de säljer ut till halva priset. Jag hittade de här vårgröna Reebokskorna. Känns väldigt bra.


I torsdags hade jag inläsningsdag hemma, och maken jobbade hemma, bakade jag ftukostfrallor.


Efter jobbet, bakade jag kanelbullar.... Jättegoda.


Mitt påskpaket från Koftan och Eddy kom i onsdags med mjuk mohair, också i grönt....


Det ska bli sjalen Våra.
Undrar om jag ska börja med den nu....?

Inga kommentarer: