söndag 24 maj 2015

Nu även blockat lite

Jaaaaa, Måns Zelmerlöw vann Eurovision song contest, ESC, igår. Överlägset bäst med Heroes.
Väldigt spännande och jag höll mig vaken till 01.30...


Jag VET att jag ska försöka välja annan färg till kommande projekt. Har redan fyra gröna tröjor/koftor, minst. Men det är ju så snygg färg,
grönt....



I onsdags skulle jag haft föreläsning i stan, men det var felbokat. Men en liten fika i solen innan jag åker tillbaka till jobbet hann vi med, jag och Cilla.


Sonen sa plötsligt att han ville ha en flätstickad tröja. Den glada mamman åker nästa dag och inhandlat Drops cottonmerino i marinblått till honom. Måste ju passa på.



Maken klagar lite på krympta kläder, så han får följa med ut på morgonpromenad. Lite kallt i vinden men soligt.


Så var då koftan blockad och klar.
Mönster: Newsom, finns på ravelry.
Garn: Onion Cottonmerino, 306 g i grönt.
Stickor: 3.25 och 3.75, rundsticka 80 cm.



Igår plockade jag rabarber och gjorde jordgubbs/rabarberpaj med vaniljsås och åkte till modern i Bålsta. Vi hade en trevlig stund.


Igår kväll var det så spännande, så stickningen fick vänta tills omröstningen. I övrigt twittrades det hela kvällen. Göööörspännande!



Men redan klockan åtta i morse hämtade Maria mig för promenad. Skönt, utan jacka i solen. Snart är sommaren här.



Och så var sjalen blockad och klar i solen.
Mönster: Drops 98-21, sjal med bladmönster. Gratis på drops.se och ravelry.com
Garn: Drops alpaca, 166 g
Stickor: 4.5, 80 cm.
Det blev nog lite större än mönstret, men vad gör det?




Inga kommentarer: