söndag 14 juni 2015

Utflyktsdag

Idag har vi åkt koleldad båt till Österskär.


Där gick vi till stationen och tog veteranvagnar på Roslagsbanan tillbaka till stan.


Innan vi gick på båten, tog vi en sväng upp till Logården och tittade på blommorna från gårdagen.


Igår, när Carl Philip och Sofia gifte sig.


Igår blockade jag min ringstickade cowl.
Garn: Tvåtrådigt ullgarn i röd/rosa toner från Ullinek.se 100g.
Mönster: gratis på Ullcentrum.se bloggen.
Sticka: 4 mm rundsticka 60 cm.



Igår hann jag också vara med på wwkipd på Mariatorget. Här sitter Ulrica och stickar. Det var gassande sol från klarblå himmel.


En deckare slukade mig helt; Corpus delicti av Elias Palm.


Sonen firade halvtår i torsdags och fick ställa sig vid monsterbusken.



Jag har stickat klart hans flätstickade tröja men måste fixa lite med den.

Inga kommentarer: