söndag 26 juli 2015

Semester del 3

Vår 17e bröllopsdag den 17 juli, firade vi med att åka till Fallens dagar i Trollhättan.








På lördagen åkte vi till Uddevalla och Bohusläns museum. En specialutställning om Ingrid Bergman som skulle fyllt 100 år i år.


Fanns även utställning om E6- bygget och om Bohusstickning.
Jag köpte mig ett kit, Gallret. En present till mig själv. Det får man göra när man fyller 50. Det ör sen gammalt.


Söndagen regnade det. Vi gjorde inget, vilket var skönt.


Lagom till lunchen sprack det upp och vi kunde vara ute några timmar i solen.


Måndagen var en tur till Helsingør inbokat. Vininköp till kalas och Kronborgs slott.





Vi tittade även på Sjöfartsmuseet.





På hemvägen blev det en nostalgitripp till Morups Tånge fyr. Jag var dör varje sommar på sjuttiotalet.


Vi åkte hem i tisdags. En paus i Mariestad i regn.


Men Domkyrkan var torr och trevlig.


När jag hade instagrammat om var vi var, fick jag tips om Kampes ullspinneri i Ullervad, utanför Mariestad. Där var det så mycket, så jag köpte inte så mycket... Fanns för mycket att välja på.


Min bilstickning blev klar.
Garn: Noro från Anntorps väv, 28 g
Stickor: 4 mm rundsticka 80 cm.
Mönster: lägg upp 3 m, öka 1 m i början på varje varv. Sticka så långt garnet räcket. Maska av varannan maska elastiskt ich släpp varannan.







Det här fick jag med mig från denna semestern.




Inga kommentarer: