tisdag 11 augusti 2015

Sista delen av semestern

Sonen kunde tänka sig att följa med sina föräldrar till Mariefred och åka ångtåg.
Det var många år sen sist...


Efter tågtur, fika och stadspromenad, råkade det vara öppet hos Hamilton design.


Det här kom jag hem med...


I onsdags åkte vi till Arlanda. Kusinen med familj ska flytta till USA för ett tag och vi åt lunch ihop.


Efteråt tog vi bilen till Thuns i Almunge. Lennakatten var där och vände, till makens stora glädje.


I fredags kom brorsan med familj. En middag hos oss istället för på hotellet i Älvsjö. I morgon är det party.





Även om man ska ha femtioårsfest på eftermiddagen, så hinner man med ett morgondopp med frukost vid Orlången i Sundby.


Så var det då partajet.
Bland det roligaste jag varit med om. Nästan bättre än att gifta sig och en total egotripp. Alla vänner som kommit bara för min skull.


Här är kära Tina, min gamla kollega från Posten i Frölunda.


Släkt och vänner som har lika trevligt som jag.














Dagen efter är det inte lika roligt. Trött, sliten och med föräldrarna som bott över och vill ha frukost...
Maken tog hand om all disk men övrigt plockade jag med.


Här är mina presenter. Upplevelser och saker. Allt ger mig glädje. Jag är så tacksam för allt.


Igår blockade jag min Somra.
Mönster: Somra, design Eddy
Garn: Filisilk färgat av Tant kofta. Ingår i Koftan och Eddys klubb.
Stickor: rundsticka 4 mm 80 cm.


I morse tog jag en powerwalk till Gömmaren, tog av mig allt, hoppade i naken. Hör att jag inte är ensam, kravlar upp till en väntande handduk, torkar lite innan jag tar på mig kläderna igen och går hemåt.


Frukosten smakar väldigt gott.
Sista dagen innan jobbet väntar i morgon, jag stickar och läser lite om vartannat.

Inga kommentarer: